Her på Yndefuld har vi på det seneste fået henvendelser fra besøgende, der har kunnet finde hårprodukter billigere end i vores pristjek:
Det viser sig, at de billigere priser findes på Google reklamer for siden luxplus.dk. I eksemplet herover er prisen i vores pristjeks 95 kr. mod 79 kr. hos Luxplus.
Det er helt korrekt, at nogen produkter er billige hos Luxplus, men for at kunne købe til de priser, skal man tegne et et abonnement hos Luxplus, som koster 89 kr. pr måned. Abonnementet fremgår ikke af deres Google annoncer, og når man besøger deres hjemmeside, skal man være ret vaks for at gennemskue setuppet. Læs evt. brugernes erfaringer på Trustpilot her.
Opdatering den 1. februar 2017
Forbrugerombudsmanden har fastslået at Luxplus.dk og 4 andre medlemsklubber har markedsført deres abonnementer ulovligt. Markedsføringen er sket i strid med forbrugeraftaleloven og markedsføringsloven.
De 5 virksomheder er blevet bedt om at ændre deres markedsføring, og samtidig har forbrugerombudsmanden udarbejdet et notat om oplysningpligt ved online salg af abonnementer.
På forsiden af luxplus, kan man finde abonnementet omtalt:
Hvis man er storforbruger af skønhedsprodukter, kan abonnementsordningen godt være en god ide, men det kræver at man køber produkter hver måned. Abonnementet opkræves nemlig som et løbende abonnement hver måned – uanset om man handler eller ej.
Det er helt bevist at vi IKKE har Luxplus med i prissammenligninger her på siden. Vi viser de priser som produkterne kan købes til, uden nogen form for abonnement eller andre forpligtelser (udover evt. fragt).
Bemærk!
Her hos Yndefuld.dk har intet med Luxplus at gøre. Ønsker du at klage eller opsige dit medlemskab, skal du kontakte Luxplus.
Denne artikel er lavet for at forklare, hvorfor vi ikke har Luxplus med i prissammenligningerne her på Yndefuld.dk.
Mette M skriver
Kære alle
Lige en opdatering.
Forbrugerombudsmanden har i går udsendt en pressemeddelse, hvor det fremgår at Luxplus har markedsført deres abonnement ulovligt. De skal nu ændre deres markedsføring. Læs evt. mere her
U. Frank skriver
Jeg har lige tilfældigt opdaget at jeg er blevet trukket 89 kr. gennem 9 måneder og kan se jeg ikke er den eneste. Nu må jeg se om jeg får mine penge igen. Utroligt at man skal opleve den slags bondefangeri.
L. Hansen skriver
Jeg tror at mange mennesker er blevet “immune” overfor ens eget ansvar mht. webindkøb, De glemmer simpelthen at gennemlæse af handelsbetingelserne når de handler.
Jeg har handlet flere gange hos Luxplus, og har altid kunne afmelde mig igen efter de første 24 timer uden ekstra beregning. Jeg synes at det er rimelig godt plastret til på siden og har været det i lang tid at det er en FORDELSKLUB med betalt medlemskab. De beskriver endda at det kun kan lade sig gøre at at sælge så billigt fordi det er medlemsbetalt.
Og man spørger sig selv hvordan nogle mennesker ikke har lagt mærke til at det bliver trukket 79/89 kr. på deres konto hver måned i over 2 år? Uansvarlig privatøkonomi? nå, men man lærer af sine fejl.
Jeg køber mest parfumer der fordi de har designerdufte til en ofte formidabel pris, og som parfumesamler med en samling på over 130 dufte og stadig voksende så er prisen en vigtig faktor ligesom det er ved alt andet samleri.
Anne de Haas skriver
Det synes jeg egentlig er en meget urimelig kritik af luxplus. Det står klart og tydeligt hvordan det hele foregår. Det er en indkøbsforening og det er der intet suspekt i. Og hvis man kigger på trustpilot har de rigtig gode anmeldelser.
Teddy skriver
Ikke hvis du læser hvor mange der bliver “bondefanget” fordi Luxplus bevist undlader at sende E-mail eller SMS om medlemskab, samt undlader månedlig regning til kunden.
Tænker på om det overhovedet er lovligt at trække på ens konto uden at sende en regning.
Jeg ved godt de gør opmærksom på klubforhold på deres side, men de gør ikke noget for at gøre kunderne opmærksom på hver gang der bliver trukket 89kr.
Jeg har set i TV at det er muligt at betale sig fra gode anmeldelser på Trustpilot, så de dårlige anmeldelser bliver sorteret fra, og tvivlsomme gode anmeldelser komme på.
Samuel skriver
Præcis Teddy. Jeg er røget i præcis samme fælde i over et år. Vi burde samle en flok af de, der er blevet trukket penge fra uden at ane det, og anmelde det til Forbrugerklagenævnet. Jeg fik dog lige refunderet 8 mdr ud af halvandet år. “Det var hvad der systemmæssigt, var muligt”. Så en relativt billig julegave til omkring 250,- blev til en udgift på knap 1000,-. Og så var han endda flink, mente den gode Martin fra Luxplus.
Jeg havde været “uheldig” at blive medlem, inden de havde fået mailsystem op at køre dengang, så man intet høre fra dem. Jeg tænker de nye medlemmer er lige så uheldige, så de stadig scorer kassen på intetanende kunder.
Tina skriver
Har også opdaget at jeg igennem næsten 1,5 år har betalt henholdsvis 79 + 89 kr. om mdr., hold kæft noget bondefangeri -JEG ER FÆRDIG MED AT HANDLE PÅ LUXPLUS!!!!! Det kan simpelhent ikke være lovligt…ØV.-
Heidi skriver
Sikke noget bondefangeri. Havde mit første køb for 2 år siden og er blevet trukket 79 kr hver anden måned og 89 de andre måneder. Det er næste 2000 kr…… Kan man ikke gøre indsigelser over sådan noget? Det kan da ikke være lovligt. Jeg har slet ikke opfattet at jeg havde tegnet et abonnement?
Mette M skriver
Hej Heidi
Øv! Jeg vil tro, at du kan klage til forbrugerklagenævnet. Du kan læse mere om klagemulighederne på forbrug.dk
Hilsen Mette
Ivan D-J skriver
Prøv at kontakte martin@luxplus.com og anmod om returbetaling, som du har konstateret andre har modtaget.
Elisa Pedersen skriver
Har lige fundet ud af , at jeg automatisk er blevet medlem og er blevet trukket for 89,00 kr. jeg ønsker ikke at være medlem , såI bedes venligst slette mit medlemskab straks. Tak .
Mette M skriver
Hej Elisa
Vi har intet med Luxplus at gøre. Denne artikel er skrevet netop for at gøre opmærksom på abonnementsordningen hos Luxplus.
Du skal kontakte Luxplus for at opsige dit medlemsskab.
Michael Andersen skriver
Åh nej! Jeg har også lige fundet ud af at Luxplus har trukket 89 kr om mdr siden jeg købte første gang for knap 2 år siden. Føler mig totalt bondefanget…
Stephanie skriver
Fuck en lorte hjemmeside, opdager nu at de har trukket 89kr hver måned. Sikke noget svineri
kristian skriver
Har selv været ude for det n´bondefangeri som LUXPLUS praktisere og kan klart ikke anbefale dette firma
Ivan D-J skriver
Fint, at I tydelig gør opmærksom på den automatiske tilmelding til betalt medlemskab, som jeg blandt andre ikke lige fangede ved køb hos firmaet. Tak!
Mette M skriver
Hej Ivan
Mange tak for din kommentar. Dejligt at du kunne bruge indlægget :-)
Hilsen Mette
Ivan D-J skriver
Nu, et halvt år efter det automatiske træk af kontingent fra Luxplus.dk, har jeg ved henvendelse til firmaet endelig fået mine penge retur.
Rikke skriver
Det gør man under Mit medlemskab – det ser nemt ud. Håber det fungerer når jeg kommer dertil.
Rikke skriver
“Min konto”
sofie bredahl skriver
Hvordan stopper man abonnementet hos luxplus?
Mette M skriver
Hej Sofie
Tak for din kommentar. Jeg har ikke selv haft abonnement hos Luxplus, så jeg har ikke prøvet at opsige et abonnement.
Men hvis du kigger her så skriver Luxplus, at du kan opsige abonnementet under “Min konto”
Håber det hjælper dig videre.
poul erik greve skriver
Jeg ønsker at opsige mit medlemskab ,og bruge min ret til at fortryde.
Da jeg ikke var klar over at det kostede 89,00 kr.
Ønsker svar hurtigst mugligt.
Mette M skriver
Hej Poul
Vi har intet at gøre med Luxplus. Du skal kontakte Luxplus for at opsige dit medlemskab.